Tret de sortida al 5è Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya

Aquesta formació, adreçada a alumnes de centres educatius de primària i secundària de Mataró que necessiten millorar les seves competències en català, torna un any més amb totes les inscripcions completes i la participació d’alumnes de tres escoles de la ciutat

El Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya arriba a la seva cinquena edició consecutiva en aquest convuls any 2021. El curs, que es desenvolupa durant els mesos d’estiu de juliol i agost, té l’objectiu d’oferir formació i suport als estudiants d’educació obligatòria de Mataró provinents de famílies d’origen migrant que  no han assolit les competències necessàries d’àmbit lingüístic per a seguir activament les activitats proposades pels seus respectius centres educatius.

Es tracta d’un projecte endegat per un grup de professionals de l’ensenyament, la psicologia i la pedagogia amb l’objectiu d’oferir suport, amb igualtat d’oportunitats, als infants i joves que presenten mancances en la seva integració acadèmica i social per motiu de desconeixença de l’idioma i cultura local.

El programa d’enguany, que s’iniciarà el proper dijous 1 de juliol, es desenvoluparà en dos torns atenent les diferents necessitats dels alumnes segons el seu nivell d’alfabetització. Així, les professionals encarregades de la formació adaptaran el temari individualment en aspectes com el coneixement de la llengua i la cultura catalana.

Aquest any el curs, amb totes les places disponibles cobertes, compta  amb la participació d’alumnes de les escoles Camí del Mig, Germanes Bartomeu i Escola Balmes de Mataró. Els estudiants venen derivats directament des de les seves escoles, proposats pels seus tutors i responsables dels centres.

La Fundació Didàctica Catalunya ha acreditat una confiança i interès creixent per part d’alumnes, famílies i centres escolars durant les diferents edicions del Curs d’Immersió Lingüística. És una formació que ha rebut una molt bona acollida any rere any i els resultats han demostrat la seva utilitat social i el compromís de la Fundació Didàctica Catalunya amb els infants i joves de la ciutat, per tal d’ajudar a aconseguir la seva plena integració.

El 5è Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya compta amb el suport econòmic de l’Obra Social La Caixa i esperem també el de la Diputació de Barcelona, com en edicions precedents.