Tanquem el 5è Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya amb una gran participació

El passat dimarts 31 d’agost vam organitzar l’acte de cloenda d’aquesta formació que ha comptat enguany amb 98 alumnes d’una vintena de centres educatius de Mataró durant els mesos de juliol i agost

La Fundació Didàctica Catalunya va tancar la cinquena edició del seu Curs d’Immersió Lingüística amb la corresponent entrega de diplomes i obsequis als 98 alumnes participants del programa dins el seu acte de cloenda. Aquest any, per motius de seguretat i sanitat i, tal com es va produir l’anterior edició del 2020, s’ha optat per realitzar-lo al Centre Didàctica Mataró, seu on s’ha cursat totes les sessions de la formació.

Durant dos mesos, els i les alumnes assistents han rebut formació diària i continuada en llengua i cultura catalanes i suport en llengua castellana. Per poder atendre millor les necessitats dels participants, els grups d’alumnes s’han organitzat seguint criteris de  domini de la llengua, nivell d’alfabetització i necessitats immediates.

El calendari del curs s’ha tancat amb l’acte de cloenda i de lliurament de diplomes del passat dimarts, que va servir com a agraïment per part de la Fundació Didàctica Catalunya als i les alumnes, que van anar rebent ordenadament els seus diplomes i uns petits obsequis, donats per l’Obra Social La Caixa, com a detall per la seva participació en el curs.

Els i les professionals de la Fundació Didàctica Catalunya valoren molt positivament la participació i el compromís d’alumnes, famílies i centres educatius amb el curs, ja que s’ha produït en una situació encara excepcional pel que fa a mesures d’higiene i precaució degut al Covid-19 i malgrat això, els 10 grups d’alumnes que han assistit en diferents horaris i mantenint l’aforament permès per aula, han pogut cursar íntegrament i de manera completa el temari proposat per les professores, les quals ja estan preparant l’informe final del curs, individualitzat per alumne, per tal de fer-lo arribar a tots els prescriptors i col·laboradors.

El Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya ha finalitzat un altre cop amb el més gran nombre d’alumnes i la taxa d’assistència més alta de totes les edicions del programa. D’aquesta manera, la Fundació constata i celebra el creixent interès per part d’alumnes, famílies i escoles en aquesta formació, que persegueix l’objectiu de millorar les competències i coneixements acadèmics dels seus participants durant la temporada d’estiu per així, aconseguir començar el nou curs amb un reforç molt necessari per a la seva formació.

També cal destacar que, a través de les diferents edicions del Curs d’Immersió Lingüística, la Fundació Didàctica Catalunya s’ha posicionat com un referent en el reforç educatiu  de qualitat per alumnes que requereixen suport per tal de seguir fluidament la seva formació a les escoles i instituts de la ciutat, seguint una metodologia de treball basada en el tractament individualitzat i professional.

Ara, un cop finalitzada aquesta edició, des de la Fundació Didàctica Catalunya cal seguir treballant per a la sisena edició del curs, que tindrà lloc l’estiu de l’any 2022 i expressar l’agraïment a les escoles i instituts que han derivat els participants, i el suport rebut per part de l’Obra Social La Caixa de Mataró i de la Diputació de Barcelona, que han cofinançat el programa juntament amb la Fundació.

Centres educatius participants en el  Curs d’Immersió Lingüística 2021

Escoles:

Camí del Mig, Balmes, Germanes Bartomeu, Mas Maria, Anxaneta, Maria Mercè Marçal, Escola Pia Santa Anna, Mare de Déu de Lourdes, Cor de Maria, Joan Corominas, Camí del Cros,

Instituts:

Thos i Codina, Laia l’Arquera, Alexandre Satorra, Cinc Sènies, Sant Josep, Damià Campeny, Mar Mediterrània, Miquel Biada

Galeria d’imatges de l’acte de cloenda del Curs d’Immersió Lingüística 2021 de la Fundació Didàctica Catalunya: