La Fundació Didàctica Catalunya segueix oferint reforç lectiu a alumnes de 1r i 2n d’ESO d’instituts de Mataró

Un dels projectes més engrescadors que va endegar la Fundació Didàctica Catalunya, durant aquest curs 2019-2020, va ser el programa d’ajut formatiu per a joves d’ESO, de diferents instituts de Mataró, amb especials necessitats en matèria de llengua i altres assignatures troncals. Actualment, amb la situació de confinament, la Fundació continua oferint les classes en línia en col·laboració amb els IES que participen del projecte, afavorint així el seguiment del temari per part de l’alumnat.

De fet, tal com s’ha aconseguit amb el programa Voluntariat per a Joves JMS, que també segueix el seu recorregut en la modalitat en línia, el programa d’ajuts a estudiants d’ESO, ha suposat un repte per part del professorat de la Fundació, ja que es tracta d’un grup d’alumnes de diversos IES de Mataró i amb diferents possibilitats d’accés a les noves tecnologies. És per aquest motiu que la Fundació ha treballat amb tots els seus recursos per poder vincular aquests estudiants al format d’estudi en línia.

La situació de confinament suposa, en l’àmbit escolar, un període de temps molt llarg en el qual els alumnes hauran de seguir els seus cursos a distància, i des de la Fundació hem interpretat que la importància i bons resultats que estava assolint el programa no podien desembocar en una aturada fins al curs vinent. Per tant els alumnes continuen rebent la formació en horari de tardes de dilluns a dijous, tal com s’estava desenvolupant abans de la suspensió de les activitats presencials, i la Fundació projecta continuar-ho durant tot l’estiu, inclòs el mes d’agost que, en principi, es preveia de vacances.

La conversió dels programes presencials al format de classes en línia reflecteix el compromís i la voluntat de servei de la Fundació Didàctica Catalunya amb els seus alumnes. Tot i les dificultats que suposa adaptar tots els continguts i les classes presencials a aquest nou model, la bona resposta dels estudiants confirma l’èxit de la dedicació i tenacitat amb què els i les professionals de la Fundació han sabut ajustar-se a les necessitats dels estudiants, en total sintonia i col·laboració amb els IES de Mataró.