La Fundació Didàctica Catalunya presenta el projecte “Voluntariat per a joves que han migrat sols” al Consell Comarcal del Maresme

El passat divendres 25 d’octubre va tenir lloc la reunió de presentació del projecte “Voluntariat per a joves que han migrat sols” de la Fundació Didàctica Catalunya a la seu del Consell Comarcal del Maresme. L’acte va comptar amb la presència dels responsables de l’entitat, representants del Consell i nombrosos professionals de diverses entitats socials del territori. Aquesta cita va servir per presentar aquest projecte formatiu als agents involucrats en l’atenció als joves migrants a la comarca del Maresme.

Jordi Roig, gerent de la Fundació Didàctica Catalunya, va ser l’encarregat d’explicar en primera instància el funcionament del projecte. Segons Roig, oferirà als alumnes la possibilitat d’assolir coneixements de català mitjançant la preparació del certificat lingüístic A2, a més de coneixements bàsics de geografia i història, matemàtiques, cultura i comportament.

Aquesta formació integral culminarà amb l’obtenció d’un certificat de voluntari quan els joves hagin complert els 18 anys. Amb aquest certificat, la Fundació establirà acords per tal que els alumnes puguin realitzar voluntariat a diferents associacions i entitats sense ànim de lucre i així, aconseguir uns petits ingressos econòmics i millorar el seu Currículum Vitae.

Posteriorment Raquel Torres, directora de la Fundació i del seu centre operatiu Didàctica Mataró, va explicar com es gestionarà aquesta formació. La primera promoció del projecte comptarà amb 42 places que es distribuiran en quatre grups diferents segons el nivell inicial de coneixements dels alumnes. La participació màxima anual però, podrà ampliar-se als 72 inscrits.

Raquel Torres també va exposar els requisits que hauran d’assolir els joves per tal de participar al projecte. Per una banda, els joves hauran de venir recomanats pel seu centre o pis d’acollida i estar sota la protecció de la DGAIA. També hauran de disposar d’una acreditació com un NIE, passaport o número dels Mossos d’Esquadra i no patir addiccions ni tenir antecedents penals. Altres requisits són mantenir una actitud compromesa amb l’assistència i formació que rebran i una predisposició a la seva integració social.

Per últim, Desirée Porcel, psicològa de la Fundació Didàctica Catalunya, va recordar-nos el perfil dels participants al projecte i la seva necessitat d’integrar-se. Es tracta de persones que en molts casos, parteixen d’un nivell escolar insuficient i per això, tenen moltes dificultats a l’hora de trobar una feina o d’aconseguir la seva autonomia. És per això que l’itinerari formatiu del projecte vol donar-los unes primeres bases per tal d’avançar en el seu procés d’inserció.

El projecte “Voluntariat per a joves que han migrat sols” ha rebut l’aprovació de la DGAIA, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el Consell Comarcal del Maresme. També ha aconseguit una bona acollida entre les entitats i associacions d’atenció als joves del Maresme. La Fundació Didàctica Catalunya es compromet amb aquest nou projecte per tal d’avançar en la integració del col·lectiu de joves migrants sols i aposta pel treball en xarxa amb tots els agents de la comarca en termes d’acció social.