La Fundació Didàctica Catalunya inicia la segona fase del projecte d’immersió lingüística en català

La Fundació Didàctica Catalunya ha completat la primera fase amb èxit, del seu projecte d’immersió lingüística en català per a 50 joves MENA, immigrats menors d’edat no acompanyats procedents de diferents ètnies i cultures.

Els alumnes, residents a centres d’acollida del Maresme, han pogut participar en un programa de quatre mesos de durada amb sessions diàries de dilluns a divendres. L’objectiu del curs ha estat formar als menors perquè tinguin els coneixements i les competències necessaris per treballar i viure a Catalunya, així com per integrar-se sense problemes al territori. Per aconseguir el seu propòsit, la Fundació ha comptat amb la Generalitat de Catalunya i la Fundació La Caixa per a una part del finaçament.

Primer acte de lliurament de diplomes

El dimarts 2 d’abril es va dur a terme el primer acte de lliurament de diplomes a la sala de plens del Consell Comarcal del Maresme, a Mataró, on els alumnes de la primera fase d’aquest projecte van rebre els seus diplomes.
L’equip de la Fundació Didàctica Catalunya, format per professionals de la lingüística, la psicologia i la docència, va estar acompanyat pel gerent de la fundació, Jordi Roig. Els representants del projecte van explicar l’ambiciós objectiu que volen assolir per prendre part en la incorporació dels nouvinguts a la cultura i societat catalanes a través de l’ús del català.

Inici d’una segona fase

Al lliurament de diplomes, Roig va explicar que les classes no s’han interromput i que segueixen amb un objectiu concret: aconseguir que els joves estudiïn fins a aprovar l’A2, primer nivell oficial de català reconegut per la Generalitat.

El gerent de la Fundació també va voler remarcar la necessitat de col·laboració per part de l’Administració i les diferents entitats. La finalitat de les ajudes és impulsar la segona fase del projecte, en la qual treballarien amb 92 nous joves, ajudant especialment aquells que són analfabets totals.