La Fundació Didàctica Catalunya inicia els tràmits d’inscripció del seu 4t Curs d’Immersió Lingüística

Els responsables de la Fundació Didàctica Catalunya han fet arribar aquesta mateixa setmana la documentació relativa a l’organització i requisits de participació del seu Curs d’Immersió Lingüística (CIL-2020) de llengua catalana i suport en llengua castellana a les escoles de Mataró, així com al Departament d’Ensenyament del consistori mataroní i a la Generalitat de Catalunya.

Aquest curs, que arriba enguany a la seva quarta edició, s’organitza diàriament de dilluns a divendres durant els mesos de juliol i agost. S’adreça a alumnes d’educació Primària que, per motiu de la seva pertinença a famílies d’origen migrant, hagin de millorar les seves competències lingüístiques, amb l’objectiu que puguin participar més activament de les activitats de l’escola i això repercuteixi en la seva millora acadèmica i d’integració a la societat.

L’any passat, en la seva tercera edició, el Curs d’Immersió Lingüística va comptar amb la participació de 82 alumnes de diferents escoles de Mataró, així com un grup especial de 8 mares d’alumnes que també van rebre formació. El curs va culminar amb un acte de cloenda al Centre Cabot i Barba el passat setembre amb el lliurament de diplomes i premis als nois i noies participants.

Enguany, tot i la situació excepcional a causa de l’estat d’alarma provocat per la Covid-19, l’entitat segueix apostant per aquest curs, que tan bona feina ha fet i que ha rebut tan bona acollida en les seves anteriors edicions. La Fundació també està preparada per assumir qualsevol mesura restrictiva que pugui condicionar la realització del curs.

Un cop presentat el projecte a les escoles, és el torn dels centres educatius per informar i/o proposar els alumnes de les seves aules que podrien participar en el projecte. El termini de resposta s’allarga fins al pròxim 5 de juny, quan els centres hauran de comunicar a la Fundació Didàctica Catalunya quins alumnes proposen per a la formació. Posteriorment aquests alumnes seran convocats a una prova de nivell, que permetrà la separació en grups adaptats al seu nivell o les seves necessitats pedagògiques especials.

El Curs d’Immersió Lingüística CIL-2020 és totalment gratuït pels alumnes i famílies participants i és finançat per la Fundació Didàctica Catalunya amb l’ajut parcial, en les tres darreres edicions, de l’Obra Social de la Fundació La Caixa.