La Fundació Didàctica Catalunya du a terme el lliurament dels primers certificats i reconeixements del seu programa de Voluntariat per a Joves JMS

La Fundació Didàctica Catalunya ha dut a terme, aquest passat dilluns 17 de febrer, al Centre Cívic Cabot i Barba de Mataró, el lliurament de certificats de voluntari i matrícules d’examen per al nivell A2 oficial del Consorci per a la Normalització Lingüística de la Generalitat de Catalunya, a deu alumnes que cursen la 1a. Promoció del seu programa de Voluntariat per a joves JMS (joves que han migrat sols).

Ha estat una bona oportunitat per a reconèixer la feina que han dut a terme les professionals que imparteixen el curs i els joves que treballen amb seriositat i aprofitament per a la seva integració a Catalunya.

L’acte va comptar amb la presidència d’honor d’en Oriol Amorós, secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, i va ser presentat pel gerent de la Fundació Jordi Roig, la directora de l’entitat, Raquel Torres i les professionals Desirée Porcel i Verónica Muñoz, responsables directes de la bona marxa del projecte.

També ens varen acompanyar na Laia Albareda, responsable de l’Àrea de Programes i Territori de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, n’Elena Blaya, Tècnica superior de l’Àrea de recursos per a l’Aprenentatge i per l’Acolliment Lingüístic de la Direcció General de Política Lingüística, en representació de la Directora General n’Ester Franquesa, na Laia de Balanzó tècnica del servei d’Igualtat i ciutadania de l’Ajuntament de Mataró, en Víctor Bassas tècnic de polítiques migratòries del Pla Territorial de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal del Maresme, dels responsables dels centres i pisos d’acollida del Maresme que tenen cura dels joves que participen del curs i de tots els joves que el cursen.

Durant la primera part de l’acte, que va comptar amb un nombrós públic format sobretot per professionals de les entitats i sector social de la comarca, van prendre la paraula les responsables del programa Raquel Torres, Desirée Porcel i Verónica Muñoz, que van explicar les directrius que ha seguit la formació per tal d’esdevenir una eina útil i profitosa per als alumnes.

Després va ser el torn del lliurament, per part d’en Oriol Amorós, del primer Certificat de capacitació com a voluntari, al jove Khalid Merghadi, primer de la seva promoció, el qual va dirigir unes paraules als assistents, en nom de tots els joves.

Posteriorment en Oriol Amorós va lliurar els documents de matrícula d’examen als 9 alumnes que han assolit la capacitació suficient per a presentar-s’hi, aquest és un pas molt important per aconseguir posteriorment el Certificat de capacitació com a voluntari.

Finalment en Oriol Amorós es va encarregar de fer la cloenda de l’acte, agraint l’esforç i la constància de la Fundació Didàctica Catalunya per a posar en marxa aquest programa novador i pioner, que actualment s’imparteix a 32 alumnes i que inclou aprovar llengua catalana, nivell A2, història, geografia i matemàtiques, a nivell 1r d’ESO i coneixements de la societat i els costums de Catalunya.

En Oriol Amorós va trametre el seu escalf als joves que migren sols i ens va recordar a tots com de les generacions que ens han precedit, molts d’ells, van haver de migrar del seu poble, del seu país, de la seva gent per  a cercar un futur millor per ells i pels seus, i certament aquest és un fet que sovint alguns obliden, o no volen recordar.

La Fundació Didàctica Catalunya està molt orgullosa dels resultats d’aquesta primera etapa del programa, la tasca de l’entitat es veu recompensada amb el compromís dels deu nois que el dilluns varen rebre el reconeixement que mereixen.

D’altra banda, cal seguir treballant perquè tots els alumnes puguin assolir el Certificat de capacitació com a Voluntari col·laborador en entitats sense ànim de lucre i, com va senyalar en Jordi Roig en la presentació de l’acte, “desitgem un futur ben profitós per al màxim nombre de joves possibles, per tal que esdevinguin uns nous catalans de ple dret, amb ple coneixement i ús de la nostra llengua i els nostres costums, absolutament compatible amb les seves arrels”.