La Fundació Didàctica Catalunya aposta pels serveis en línia, complementàriament als presencials

L’entitat ha aprofitat el bagatge assolit durant el confinament total, decretat per culpa de la pandèmia, durant el qual sessions presencials van haver de substituir-se per sessions virtuals, per a equipar-se àmpliament i així oferir, ara als seus usuaris, més i millors recursos en línia

Les i els professionals de la Fundació Didàctica Catalunya i del seu Centre Operatiu a Mataró, Didàctica Mataró, van haver de fer front, com la majoria de col·lectius dedicats a l’atenció de la infància i la joventut, a una situació complicada derivada de la pandèmia de la Covid-19. La dificultat de realitzar sessions presencials, per culpa del risc de contagi, va requerir cercar altres maneres de contactar i fer seguiment dels infants i joves que requerien l’ajut psicològic, conductual o lectiu, per tal que poguessin seguir rebent l’atenció necessària, amb la normalitat més gran possible.

La Fundació Didàctica Catalunya i el seu equip han dedicat molts esforços a desenvolupar, durant aquests darrers mesos, sistemes compatibles amb l’atenció individual i col·lectiva basats en la formació en línia. Cal dir que, amb molta dedicació i també amb la col·laboració dels IES, escoles, i centres que deriven grups de nouvinguts, com l’Ajuntament de Mataró i el Consell Comarcal del Maresme, s’ha pogut seguir ininterrompudament amb tots els programes i serveis que ofereix l’entitat, sense deixar cap infant o jove enrere.

Ara bé, amb l’arribada del nou any 2021, la Fundació Didàctica Catalunya ha decidit fer una aposta encara més ferma per la modalitat de formació en línia, establint així un model que, convivint amb l’atenció presencial, serà a partir d’ara un més dels pilars dels serveis i programes que desenvolupa l’entitat.

D’aquesta manera, el Centre Didàctica Mataró disposa actualment de diverses aules i consultoris que s’han adaptat per tal de poder oferir aquests serveis en línia. S’hi han instal·lat pantalles i dispositius informàtics, de so i imatge que permeten la interacció completa entre alumnes i professionals i s’ha ofert formació, als docents i usuaris, en l’habilitació de competències per a participar dels serveis.

Aquesta aposta per la interacció en línia deriva de la necessitat de donar resposta als reptes de futur. La implantació de formats digitals és cada vegada més extensa i la Fundació Didàctica Catalunya vol ser un referent d’aquest model, basant-se sempre en el compromís d’una atenció personalitzada i de qualitat, i així oferir els seus serveis a una comunitat molt més àmplia per la qual, la distància geogràfica ja no serà un problema pels seus usuaris.

La Fundació Didàctica Catalunya agraeix la confiança mostrada pel Departament de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya, i per la Diputació de Barcelona, pel seu suport i encoratjament. També a l’obra Social de la Caixa i a tots els donants particulars que ens ajuden a tirar endavant una aposta tan compromesa i que ens està donant uns resultats tan positius, ja que en cap moment hem aturat la nostra activitat, la qual, des del passat mes de juny 2020, també presencial. Així podem dir que la nostra creixent activitat ens ha permès contractar 6 nous professionals per a desenvolupar tots els projectes i serveis en marxa.

Tots junts lluitem en el present per a assegurar un futur millor.