La Fundació Didàctica Catalunya adapta el programa de Voluntariat per a Joves JMS a la modalitat en línia

Les i els professionals de la Fundació Didàctica Catalunya i el seu centre operatiu Didàctica Mataró segueixen oferint als Joves Migrats Sols que atén l’entitat la formació corresponent al programa Voluntariat per a Joves JMS de manera telemàtica. Després d’una primera etapa de reorganització, s’han reiniciat les classes en format on-line, amb molt bona acollida per part dels alumnes i dels responsables dels centres i pisos d’acollida.

Des de mitjans del mes de març, quan la Generalitat va suspendre les activitats docents i va demanar el confinament total de la població a causa de la pandèmia del Covid-19, el personal docent de la Fundació Didàctica Catalunya va començar a  treballar per seguir amb els seus programes formatius i assistencials via on-line. Un d’ells és el programa Voluntariat per a Joves JMS, amb 32 alumnes menors d’edat que han migrat sols al nostre país i que, de manera presencial, cursaven aquesta formació al centre Didàctica Mataró.

Davant la impossibilitat de continuar amb les classes presencials, les professionals de la Fundació han posat a l’abast dels joves les eines necessàries per adaptar la formació a la modalitat en línia. Se’ls han ofert tutorials i atenció personalitzada per tal que tots els alumnes puguin seguir amb els seus estudis des dels Centres i pisos d’acollida, tot i la situació d’excepcionalitat.

D’aquesta manera, aquest programa ha pogut continuar el seu recorregut amb diverses sessions on-line, temaris i continguts especialment adaptats a aquesta modalitat a distància. Cal recordar que el col·lectiu pot tenir dificultats a l’hora d’accedir a equipaments informàtics i/o a conèixer el funcionament de cert programari, però tant els professionals que tenen cura d’ells com els de la Fundació Didàctica Catalunya han fet un esforç per assegurar la possibilitat de dur-ho a terme.

El programa de Voluntariat per a joves JMS seguirà implementant aquest mètode d’aprenentatge fins a l’acabament de la situació de confinament, moment en què els alumnes podran tornar a cursar les classes presencials.