Iniciem el programa “Estirem-los de la llengua”, un curs pioner de reforç escolar a Mataró

La Fundació Didàctica Catalunya ha endegat durant el darrer trimestre del 2019 un nou programa de reforç pioner a Mataró, adreçat a alumnes d’ESO de diversos instituts de la ciutat amb dificultats d’aprenentatge, sobretot en matèria de llengua. El programa, que hem anomenat “Estirem-los de la llengua”, juga amb el concepte d’ajudar a joves amb poc coneixement de l’idioma a que s’expressin i dominin el llenguatge i així, puguin seguir amb èxit els seus estudis.

Aquest programa, finançat per la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya i amb la participació de cinc instituts de Mataró, té previst atendre un total de 104 alumnes en una formació continuada durant tot l’any 2020. Aquests alumnes es dividiran en diversos grups segons el seu nivell inicial per tal de poder-los brindar un suport més personalitzat i adaptat a les seves necessitats.

El temari, dirigit per professionals de la docència i l’àmbit socioeducatiu, inclou entre d’altres les àrees de llengua i matemàtiques, que són les matèries amb urgències més immediates per part dels estudiants. Per tant, el programa s’emmarca per una banda en la vessant de la immersió lingüística i per l’altra en l’assoliment de coneixements educatius transversals com poden ser les “mates”.

Les característiques del grup d’estudiants (derivats des dels instituts de la ciutat) són en la seva majoria el de persones nouvingudes que s’han integrat al sistema educatiu català i que, tot i la seva voluntat d’aprenentatge, troben una dificultat en la formació que estan rebent als seus centres escolars degut al seu desconeixement o poca fluïdesa amb l’idioma lectiu.

L’objectiu de la Fundació Didàctica Catalunya amb el programa “Estirem-los de la llengua” és ajudar a la formació de joves que han arribat al nostre país i oferir-los oportunitats per tal que puguin integrar-se plenament als instituts, millorar els seus resultats acadèmics i en definitiva, començar a forjar-se un futur.