Finalitza la sisena edició del Curs d’Immersió Lingüística en català de la Fundació Didàctica Catalunya

L’acte de cloenda, celebrat el passat dimecres 31 d’agost, va reunir els 77 alumnes participants, derivats per centres educatius de Mataró, que han treballat intensament amb l’equip docent de la Fundació, durant els mesos de juliol i agost

La Fundació Didàctica Catalunya tancava el passat dimecres 31 d’agost la sisena edició del seu Curs d’Immersió Lingüística d’estiu, amb la corresponent entrega de diplomes i obsequis als alumnes participants del programa. Així mateix es van lliurar regals individuals, cedits per CaixaBank a través del programa Reutilitza’m, als 24 guanyadors del concurs de dibuix, en el qual van participar tots els nens i nenes assistents i en el que cada grup va votar els tres millors.

Durant dos mesos, els infants han rebut formació diària i continuada en llengua i cultura catalanes i, en alguns casos, suport en llengua castellana. Aquesta activitat ha estat possible gràcies al suport rebut per part de CaixaBank, a través d’una aportació econòmica de la Fundació “La Caixa” i de la Diputació de Barcelona, que han cofinançat el programa, juntament amb la Fundació.

Per poder respondre millor als diferents perfils acadèmics dels participants, els alumnes han estat organitzats en grups seguint paràmetres comuns, com el grau de domini de la llengua, el nivell d’alfabetització i les necessitats d’aprenentatge. Les professionals de la Fundació Didàctica Catalunya fan una valoració final molt positiva del curs, atesa la bona participació, a la perfecta sincronització amb els centres educatius que els van derivar, al compromís de les famílies i a la bona actitud dels infants.

El Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya ha arribat a la seva sisena edició de forma ininterrompuda, essent ja un referent anual, i constata i celebra l’interès creixent per aquest curs, el qual perdura en el seu objectiu d’aprofitar els dies d’estiu sense escola, per millorar les competències i coneixements en català dels seus participants i així aconseguir començar el nou curs amb un millor nivell.

Ara, un cop finalitzat el curs d’enguany, des de la Fundació Didàctica Catalunya ja ens comprometem a presentar la pròxima edició per l’estiu 2023, alhora que expressem la nostra satisfacció pel suport rebut per part les escoles de Mataró.

Principals centres educatius de Mataró, participants en el Curs d’Immersió Lingüística 2022:

Escola Camí del Mig, Escola Balmes, Escola Germanes Bartomeu, Escola Divina Providència, Escola La Llàntia, Escola Pia Santa Anna, Escola Camí del Cros, Col•legi Mare de Déu de Lourdes.