El Curs d’Immersió Lingüística 2020 confirma el seu èxit amb la major xifra de participants al programa

Durant els mesos de juliol i agost, 96 alumnes de centres educatius mataronins rebran aquesta formació al Centre Didàctica Mataró

A principis d’aquest mes de juliol va iniciar la 4a edició del Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya. Aquesta formació està adreçada a alumnes d’Educació Primària i Secundària que, per motiu de la seva pertinença a famílies d’origen migrant, necessiten millorar les seves competències en matèria de llengua, per tal de participar més activament de les activitats dels seus centres educatius i així, puguin millorar els seus resultats acadèmics i el seu procés d’integració social.

Enguany el curs compta amb 96 alumnes, 14 més que l’any passat i la major xifra de participants de les quatre edicions. Tot i la situació excepcional a causa del Covi-19 i l’etapa de mesures de precaució que s’han establert, els responsables de la Fundació Didàctica Catalunya han pogut confirmar l’interès creixent d’aquest programa entre les escoles, els alumnes i llurs famílies.

El curs s’allargarà fins a finals del mes d’agost, oferint formació diària i continuada a aquest gairebé un centenar d’alumnes al Centre Didàctica Mataró. El curs es desenvolupa amb diversos grups d’alumnes segons el seu nivell d’alfabetització, ateses les seves necessitats més immediates. Així, el temari s’adapta als estudiants en aspectes com el coneixement de la llengua o la cultura catalana i el suport de la llengua castellana.

A la finalització del curs, s’organitzarà com cada edició, un acte de cloenda amb el lliurament de diplomes als estudiants participants al programa així com un regal, a cada participant, els quals han estat donats per l’Obra Social de La Caixa. Aquest acte, que els anys anteriors es va dur a terme al Centre Cabot i Barba de Mataró, té com a objectiu acreditar i agrair als alumnes el seu compromís i la seva dedicació al programa.

El Curs d’Immersió Lingüística de la Fundació Didàctica Catalunya és un projecte endegat per un grup de professionals de l’ensenyament, la psicologia i la pedagogia amb l’objectiu d’oferir suport, amb igualtat d’oportunitats, als infants i joves que presenten mancances en la seva integració acadèmica i social per motiu de desconeixença de l’idioma i cultura local.

Aquest programa també compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Obra Social de la Caixa de Mataró, que el financen conjuntament amb la pròpia Fundació.