La Fundació Didàctica Catalunya ofereix una nova formació lingüística per a dones d’origen migrant

La Fundació Didàctica Catalunya va iniciar el passat dilluns 7 d’octubre el programa Ja t’entenc: Recursos lingüístics per a dones d’origen migrant amb l’objectiu d’apropar la llengua catalana a dones nouvingudes per tal que aprenguin a entendre i a expresar-se en el seu dia a dia. Aquesta formació és ininterrumpuda durant tot l’any, es realitza els matins de dilluns a dijous i disposa de 12 places.

Amb aquest programa la Fundació Didàctica Catalunya, mitjançant el seu centre operatiu Didàctica Mataró, ofereix una oportunitat d’introduir-se en la llengua catalana a dones d’origen migrant que no en tenen coneixement previ. Durant el curs, els formadors procuraran que les alumnes assoleixin les competències bàsiques per a desenvolupar-se de manera fluida amb l’idioma.

De forma complementària, la Fundació també ofereix un servei de mainadera durant les hores lectives en que les alumnes estan realitzant el curs. D’aquesta manera, s’intenta facilitar la conciliació entre l’aprenentatge i les responsabilitats familiars de les seves estudiants.

El programa Ja t’entenc: Recursos lingüístics per a dones d’origen migrant és una nova iniciativa destinada a treballar per a l’integració de les persones nouvingudes, en aquest cas dones, que poden trobar en el domini de la llengua una eina molt útil per a la seva activitat diària. Les dotze places disponibles seran rotatives, ja que quan les alumnes hagin completat els conceptes del temari, seran reemplaçades per noves estudiants.