Comunicat de la Fundació Didàctica Catalunya

La Fundació Didàctica Catalunya i el seu Centre Operatiu, Didàctica Mataró, han plantat cara a la COVID-19 fent que els infants i joves que participen dels nostres cursos i serveis hagin pogut continuar-los sense interrupció, i amb total seguretat, des del 16 de març fins avui, i preparant l’entrada del nou curs lectiu 2020-2021, a partir d’aquest setembre, sense perdre el ritme en cap moment.

Per a fer-ho possible ens hi han ajudat les escoles, els IES de Mataró, i els centres i pisos d’acollida del Maresme, facilitant en tot el possible la connexió en línia amb els seus alumnes i acollits i, des del mes de juny, en l’organització compartida del retorn presencial al nostre Centre de Mataró.

Així estem molt satisfets que el curs d’Immersió lingüística intensiu d’estiu, CIL-2020, que acull alumnes de Primària de les escoles de Mataró, ha estat el més concorregut de les 4 edicions que ja hem dut a terme, estan seguint-lo 97 alumnes, amb gran assistència, regularitat i aprofitament.

També hem seguit impartint el curs de preparació lingüística i cultural per a aconseguir l’acreditació per a esdevenir voluntaris d’entitats sense ànim de lucre, per a joves JMS acollits, sota la protecció de la DGAIA, en Centres i pisos del Maresme.

Segueix en curs el programa COSPE D-5 per a alumnes d’ESO dels IES de Mataró, que precisen ajut lingüístic i de base per a seguir els seus estudis amb normalitat.

I no cal dir que els serveis individuals psicològics, psicopedagògics, logopèdics i conductuals han estat en constant activitat, tant en línia, durant el confinament, com, segons han escollit les famílies, entre presencial i en línia a partir del mes de juny.

Estem preparant importants nous projectes que solament estan pendents de resoldre el finançament mínim indispensable per a posar-los en marxa.

I parlant de finançament, hem de subratllar que en cap moment ha flaquejat cap dels nostres professionals, els quals davant de la incertesa que ens provoca el descens lògic de les donacions privades i de la indefinició que estem patint en les concessions de les subvencions i ajuts sol·licitats a l’Administració aquest 2020, i per les anunciades que no acaben d’obrir-se, s’han arremangat i estan treballant sense dubtar ni un moment davant d’aquesta indefinició.

A la Fundació Didàctica Catalunya estem convençuts que aquest mal moment en la nostra història comuna ens ha de fer créixer i millorar tant com a persones com a institucions i és en aquest sentit que estem i estarem en total disponibilitat i activitat, respectuosos amb les precaucions necessàries, però sense aturar-nos en donar el millor i més ampli servei possible, és la nostra raó de ser.