A Mataró hi conviuen 102 nacionalitats que parlen més de 20 llengües

La Fundació Didàctica Catalunya torna a organitzar aquest estiu, a Mataró, el curs d’immersió lingüística en català i suport de castellà per a infants de Primària que ho precisen.

• Amb aquest projecte es vol afavorir una millor integració escolar, sobretot dels infants provinents de famílies d’origen migrat.
  • Més del 65% de famílies d’origen migrat, a Mataró, provenen del Marroc, la Xina, el Senegal i Gàmbia.
  • El 80% es concentren als barris de Cerdanyola, Rocafonda, Eixample i Palau-Escorxador.
  • El curs no tindrà cost pels participants, ja que ho finança la mateixa Fundació amb la participació de l’Obra social de La Caixa i s’espera la confirmació de la concessió d’ajut per part de l’Ajuntament de Mataró.
  • L’èxit dels dos cursos anteriors han empès a seguir organitzant aquests tallers d’estiu.
  • Els tallers es duran a terme de l’1 de juliol al 30 d’agost 2019

La Fundació Didàctica Catalunya, una entitat sense ànim de lucre, amb el seu primer centre operatiu a Mataró, que treballa per a la millora escolar i conductual dels menors, organitzarà aquest estiu el seu Tercer curs d’immersió lingüística en català i suport de castellà per a 72 alumnes de primària que necessiten millorar les seves competències lingüístiques.

La iniciativa compta amb la participació de les escoles mataronines, Camí del Mig, Germanes Bertomeu i Escola Balmes. En les dues edicions anteriors han assistit als cursos 142 infants i han tingut un important ressò social i en els medis, donada la novetat i l’oportunitat del projecte.

Aquest any s’ha ampliat l’oferta i s’ha obert la convocatòria a les mares o acompanyants femenines dels infants, que vulguin treballar el català oral assistint als tallers especials que es duran a terme a les mateixes hores en què hi assisteixin els seus fills i filles.

La multiculturalitat de Mataró

A Mataró, actualment, hi conviuen ciutadans provinents de 102 nacionalitats diferents que parlen més de 20 llengües. Més del 65% de les famílies nouvingudes han arribat del Marroc, la Xina, el Senegal i Gàmbia, i el 80% d’aquests col·lectius es concentren als barris de Cerdanyola, Rocafonda, Eixample i Palau-Escorxador, aquest fet, sovint, provoca un endarreriment en assolir el grau d’expertesa, normal per a cada edat, en català i castellà.

Aquestes dades subratllen la gran capacitat d’acollida que ha mostrat la ciutat, rebent, en molt poc temps relatiu, importants contingents de persones de diferents països, i també pel fet que molts d’aquests nouvinguts s’han concentrat en determinats barris, cosa que ha perjudicat la seva permeabilitat cultural.

La Fundació

La Fundació Didàctica Catalunya és un projecte endegat per un grup de professionals de l’ensenyament, la psicologia i la gestió empresarial, amb l’objectiu d’ajudar al desenvolupament, amb igualtat d’oportunitats, del nombre més gran possible d’infants i joves del nostre país que presentin disfuncions de comportament o mancances lectives individuals.

En el curs 2017-2018 la Fundació ha estat reconeguda amb una menció especial al Premi Pompeu Fabra 2018 i el segon Premi de la Llengua Nacional 2018.

Seguirem informant.

Contacte per a mitjans de comunicació:
 Jordi Roig
Tel 609310758