102 inscrits al III Curs d’Immersió lingüística 2019 a Mataró

Espectacular èxit de la Fundació Didàctica Catalunya per la resposta rebuda a la convocatòria 2019 del curs d’immersió lingüística en català i suport de castellà per a infants d’origen migrat i les seves mares.

Amb aquest projecte es vol col·laborar a una millor integració escolar dels infants , i ajudar les seves mares per afavorir la seva comunicació social.

El curs no tindrà cost pels participants, ja que ho finança la mateixa Fundació amb la participació de la Diputació de Barcelona i de l’Obra social de La Caixa i s’espera la confirmació de la concessió d’ajut per part de l’Ajuntament de Mataró i els tallers es duen terme de l’1 de juliol al 30 d’agost 2019 .

La Fundació Didàctica Catalunya, una entitat sense ànim de lucre, amb el seu primer centre operatiu a Mataró, que treballa per a la millora escolar i conductual dels menors, està duent a terme, des del passat 1 de juliol, el Tercer curs d’immersió lingüística en català i suport de castellà.

El Curs havia estat convocat per a 72 alumnes de Primària i 12 mares, o acompanyants femenines dels infants, però l’ èxit de la convocatòria ens ha obligat a ampliar el nombre de participants per a donar cabuda als 102 inscrits provinents dels Centres Escolars de Mataró: Germanes Bartomeu, Camí del Mig, Montserrat Solà, Anxaneta, Balmes, Camí del Cros i Joan Corominas i a obrir una aula especial per alumnes d’ESO derivats dels IES: Mar Mediterrània, Cinc Sènies, Laia l’Arquera i Puig i Cadafalch.

La multiculturalitat de Mataró

A Mataró, actualment, hi conviuen ciutadans provinents de 102 nacionalitats diferents que parlen més de 20 llengües, els quals s’han concentrat en determinats barris, cosa que ha perjudicat la seva permeabilitat cultural. Més del 65% de les famílies nouvingudes han arribat del Marroc, la Xina, el Senegal i Gàmbia, i el 80% d’aquests col·lectius es concentren als barris de Cerdanyola, Rocafonda, Eixample i Palau-Escorxador, aquest fet, sovint, provoca un endarreriment en assolir el grau d’expertesa, normal per a cada edat, especialment en català molts d’aquests nouvinguts

La Fundació

La Fundació Didàctica Catalunya és un projecte endegat per un grup de professionals de l’ensenyament, la psicologia i la gestió empresarial, amb l’objectiu d’ajudar al desenvolupament, amb igualtat d’oportunitats, del nombre més gran possible d’infants i joves del nostre país que presentin disfuncions de comportament o mancances lectives individuals.
En el curs 2017-2018 la Fundació ha estat reconeguda amb una menció especial al Premi Pompeu Fabra 2018 i el segon Premi de la Llengua Nacional 2018.